Zur Werkzeugleiste springen

Leider ist der Eintrag nur auf Amerikanisches Englisch verfügbar.

BuyAware

The unrestricted mass consumption of consumer goods is one of the biggest problems of our time. It could have a massive, long-term impact on our planet. Our aim is to help consumers make more reflected and sustainable buying decisions by providing a public online database containing information about the ecological and ethical background of electronic products, primarily smartphones. The data we’ve gathered is presented with the help of a spiderweb diagram, this makes it easy for the consumer to get a swift overview of the information presented, as well as opening the possibility to compare different products.

Leider ist der Eintrag nur auf Amerikanisches Englisch verfügbar.

Home : forums : BuyAware : Pfeiler einer Community

  • Pfeiler einer Community
    Members 2 Mitglieder
    Replies 1 Antwort

    Welches sind die wichtigsten Pfeiler einer erfolgreichen Community? Auf welche Weise sollten wir die Personen, die sich für unser Projekt interessieren, auf dem neusten Stand bleiben und sich engagieren?

  • I personally think that the big advantage BuyAware has over other organisations is that the members of our community have the unique possibility to actually have an impact on our society rather than just stating their opinion as it is the case for Think Tanks. I believe this should be the pitch BuyAware should make in order to enlarge their community.

    Of course, we cannot let each and every member of our community be an active member of the BuyAware team, else things would start to get very disorganised as our community gets bigger and bigger. Nevertheless, we could organise „consulting“ sessions, where the BuyAware community meets up with the team in person to give feedback on what they like about the project and on what they think could be done better.

    Additionally to these more „serious“ events, we also should organise some „fun“ events to reach out to people which have never heard about our project before. For instance we could organise panel discussions about the future of the smartphone or about circular economy. Any other ideas?

Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.

Leider ist der Eintrag nur auf Amerikanisches Englisch verfügbar.

meet the team

See team

share your ideas

Go to forum

become a volunteer

See tasks

Leider ist der Eintrag nur auf Amerikanisches Englisch verfügbar.

Follow us:

Register to differencelab.org and join BuyAware group

Register and Join Group

Please share your ideas with the team by joining the conversations.

Share your ideas

Send a message to the project initiators

Send a message
Profilbild von Ruslan ShumilovProfilbild von gabrielle saramoyProfilbild von Reinhard F. SchrammProfilbild von Christian SchererProfilbild von monica petersProfilbild von Sabine FedrigoliProfilbild von Melanie GajowskiProfilbild von Barbara von Unverpackt AarauProfilbild von David WettsteinProfilbild von Ruedi HumbelProfilbild von philipp de angelisProfilbild von Stefan FrischknechtProfilbild von Fabian Yves BaumgartnerProfilbild von Christian KüttelProfilbild von Reto RüeggerProfilbild von Regula von Unverpackt AarauProfilbild von Will RuddickProfilbild von Anaïs SägesserProfilbild von Holger Hoffmann-RiemProfilbild von Taiyo YamamotoProfilbild von test userProfilbild von Kathrin SchweizerProfilbild von Stephanie HessProfilbild von Eric BrunnerProfilbild von LenaProfilbild von Felix BöwingProfilbild von PetraProfilbild von Holger Hoffmann-RiemProfilbild von Patrick WeberProfilbild von Jonas NiederbergerProfilbild von Mariya
Lost Password

@

In letzter Zeit nicht aktiv